April 28, 2016

Oogst wordt onderdeel van Oxyma

Oxyma neemt een 100% belang in digital performance bureau Oogst. Oxyma bouwt hiermee door aan Nederlands eerste, volledig geïntegreerde omni-channel marketing agency.

Oogst blijft zelfstandig en onder eigen merknaam opereren. De oprichters van Oogst investeren in Oxyma en gaan meebouwen aan de realisatie van de gezamenlijke omni-channel ambitie.

Eind vorig jaar maakte Oxyma haar plannen bekend om met een ‘buy & build’ strategie Nederlands eerste echt geïntegreerde omni-channel marketing agency te worden. In de afgelopen maanden is een strategische marktscan uitgevoerd waarbij oriënterende gesprekken zijn gevoerd met partijen in binnen- en buitenland. Met Oogst voegt Oxyma een absolute topspeler toe op het gebied van digital performance marketing. Uitbreiding van het dienstenpakket zijn onder andere search/display advertising, digital analytics, media optimisation en DMP’s.

Met de eerder aangesloten mobile agency aFrogleap, bestaat Oxyma nu uit een groep van gespecialiseerde ondernemingen op het gebied van Mobile Marketing, Paid en Owned Media en CRM. Oogst zal, net als aFrogleap, zelfstandig en onder eigen label in de markt blijven opereren. Parallel daaraan zal vanaf dag één aan de geïntegreerde omni-channel propositie worden gebouwd en werken de bedrijven toe naar één gemeenschappelijke Oxyma identiteit.

Ronald Morcus, CEO Oxyma: ‘Onze klanten hebben steeds meer behoefte aan een “leading” agency die hen als business partner helpt integraal, geïntegreerd en 360° over alle media en communicatiekanalen heen klantwaarde te meten, creëren en te optimaliseren. Met onze bestaande propositie kwamen we weliswaar een heel eind, maar hadden we wel een duidelijke focus op de zogenaamde Owned Media en CRM kant”. Morcus:“Oogst is een erkende topspeler in de Nederlandse markt. Met hun specialistische expertise op het gebied van Paid Media wordt Oxyma versterkt in haar positie als omni-channel marketingspecialist. De basis voor de realisatie van onze ambitie is daarmee verder verbreed. Ik ben enorm blij dat we met Oogst echte ondernemers en een dertigtal enthousiaste specialisten aan ons hebben weten te binden, die samen met ons gaan werken aan het realiseren van onze gemeenschappelijke ambities”.

Nico Maessen, medeoprichter van Oogst: ”We hebben in Oxyma een partner gevonden die onze visie op online marketing deelt. We werkten op een aantal vlakken al samen en de klik was zowel cultureel als inhoudelijk sterk. Voor ons als oprichters is het belangrijk dat we als specialisten meegaan in een grotere ambitie. Met deze samenwerking ontwikkelen we enorme slagkracht om voor onze klanten een echt integrale klantreis te verzorgen. Als ondernemer is het een uitdagende en opwindende nieuwe fase. We combineren de kracht van onze zelfstandigheid met de synergie als groep”.

Philip Spaas, medeoprichter van Oogst: “We hebben ons in 10 jaar tijd ontwikkeld tot voorloper op het gebruik van data in online marketing. Voor onze klanten betekent het dat we een nog breder en geavanceerder dienstenpakket kunnen aanbieden op het gebied van klantcontactstrategie, media, creatie, marketing systemen en analyse. We sluiten met onze specialismen naadloos aan bij Oxyma.

 

Voor meer informatie zie:

www.oxyma.nl

www.nordian.nl