Your Social wordt onderdeel van Oxyma

woensdag 22 jun. 2016

Erwin Boogert Emerce Nieuws - 17 juni 2016

Oxyma rijgt een volgende kraal aan zijn ketting met de overname van socialmediaspecalist Your Social uit Breda. En uit Dubai, wat Oxyma onverwachte kansen oplevert. Zojuist werd bekend dat Oxyma na aFrogleap en Oogst weer een overname in Nederland heeft gepleegd. Het zal waarschijnlijk niet de laatste zijn maar strategisch-inhoudelijk gezien denkt CEO Ronald Morcus wel al een behoorlijk aantal van de witte vlekken op zijn radar te hebben ingevuld.

“We zijn met deze overname een echt omnichannelmarketingbureau geworden. Vanuit Oxyma zelf zijn we traditioneel goed in CRM en ownedmedia, aFrogleap kent het mobiele kanaal als geen ander en Oogst is een specialist in paidmedia. In een vraaggesprek met Emerce geeft Morcus aan dat met Your Social nu ook het terrein earnedmedia wordt afgedekt.

Hoeveel geld met de overname is gemoeid en tegen welke waardering de transactie vorige week plaatsvond, houden de partijen voor zich. Wel is duidelijk dat oprichters Patric Kint, Max Fackeldey en Rudy Banholzer teruginvesteren in Oxyma en zo aandeelhouder in Oxyma worden.

Your Social blijft als autonome eenheid bestaan. Parallel daaraan zal samen met de andere Oxyma bedrijven gewerkt worden aan het invullen van de omnichannelpropositie voor wederzijdse bestaande en nieuwe klanten.

Kint en Fackeldey bouwden afgelopen zes jaar een bedrijf dat werkt van strategie tot uitvoering van campagnes. “Full service dus.” Het werkt voor klanten als Interpolis, Koninklijke Auping, Bavaria, Mentos en Singapore Airlines. Kint: “Aan de vraag van onze klanten merken we dat de combinatie van social met CRM, waar Oxyma sterk in is, voor hen enorm belangrijk begint te worden.”

Veel producenten hebben bijvoorbeeld namelijk geen directe klantrelatie en daardoor ook weinig klantdata. De trend is echter dat zij die relatie steeds meer in eigen hand willen krijgen.

Een prettige verrassing voor Morcus bleek het kantoor van Your Social in Dubai. Dat team van twaalf man werkt, zeker richting de internationale klanten, in tandem met de 21 in Nederland. Zo wordt bijvoorbeeld Bavaria internationaal bediend. Fackeldey: “De kwaliteit van het team daar ligt enorm hoog en wordt ook door anderen als zodanig erkend.” Dat betreffende kantoor gaat fungeren als springplank naar andere markten in de regio.

Kint en Fackeldey bereiden bovendien de opening van een tweede buitenlandse hub voor, in Singapore. Morcus: “Onze klanten beperken zich ook niet tot Nederland.” Zelf was hij al maanden bezig met de actieve expansie richting Duitsland. “De toevoeging van Dubai opent sneller dan verwacht de poort naar een veelbelovend nieuw marktgebied.”

De bedrijvengroep van en rondom Oxyma bestaat nu uit 325 man. Mogelijk wordt er in Nederland nog een kleine overname gedaan op het gebied van content en creatie.

vorige
volgende