Nordian verwerft meerderheidsbelang in Oxyma

woensdag 21 okt. 2015
In de afgelopen 15 jaar is het van oorsprong Rotterdamse Oxyma (voorheen o.a. 2organize) uitgegroeid tot marktleider in Nederland op het gebied van data-driven marketingservices en solutions. Na een strategische rebranding, en met de steun van financieel partner Nordian Capital, is het bedrijf klaar om grote stappen te zetten in het realiseren van haar ambities. Ronald Morcus, CEO Oxyma: ‘Onze klanten hebben steeds meer behoefte aan een business partner die hen helpt integraal over alle kanalen heen klantwaarde te creëren. Met onze bestaande omni-channel propositie komen we wat dat betreft al een heel eind. Maar wat ons betreft nog niet ver genoeg. Onze ambitie is om onszelf versneld te ontwikkelen tot een zogenaamde new breed agency. Met onze nieuwe identiteit en de grotere financiële slagkracht hebben we twee grote stappen genomen in de realisatie daarvan.’ Tot voor kort was Oxyma nog actief vanuit meerdere merken (naast 2organize o.a. ook InBetween Marketing Services). De rebranding naar het nieuwe, internationale merk Oxyma betekent - behalve een cosmetische verandering – vooral ook meer focus op samenwerking en gezamenlijke propositie ontwikkeling. Waarbij een brug wordt geslagen tussen left en right brain marketing. Met Nordian als investeerder kan Oxyma daarbij, naast autonoom, ook groei realiseren door het doen van (inter)nationale acquisities. Perry Bos, managing partner Nordian Capital: ‘Wij delen de visie van het Oxyma management met betrekking tot de richting waarin de markt zich zal ontwikkelen. Ook zijn we erg enthousiast over de drive en de ambitie die we in de hele organisatie aantreffen. Onze investering in Oxyma, betekent een duidelijk commitment om samen die ambitie versneld te gaan realiseren’. Met haar buy & build strategie richt Oxyma zich initieel op acquisities in Nederland. Zo heeft het bedrijf recent haar belang in full service mobile agency aFrogleap uitgebreid naar 100%. In de nabije toekomst behoort ook internationale uitbreiding tot de plannen. Over Oxyma Oxyma is een marketing performance agency met kantoren in Rotterdam en Amsterdam, die sinds het jaar 2000 organisaties helpt betere klantervaringen, hogere klantwaarde en duurzaam succes te creëren door middel van slimme, data-gedreven marketingdiensten en oplossingen. De ruim 250 betrokken marketing- en IT-professionals van Oxyma werken daartoe dagelijks intensief samen met marketeers van opdrachtgevers als BMW, KPN, NS, Ziggo, Air France-KLM, Nuon, Unilever Food Solutions, AS Watson, Vodafone en Jumbo
vorige
volgende